1- Změny ve frekvencích a předpisech
– konec platnosti AIP ČR Vol.III (AD4), informace v něm obsažené (VFR letiště) se přesunují do publikace VFR manual: http://lis.rlp.cz/vfrmanual/
2- Posunuté hranice vymezeného prostoru
Rád bych zdůraznil, že nová hranice vymezeného prostoru platí pouze v době, kdy je prostor aktivovaný a pouze do výšky,
do jaké je aktivovaný. Pokud tedy létám v týdnu v TMA na spojení s Brno
Radar (nebo o víkendu nad delegovaným prostorem, opět na spojení s Brno
Radar), vozovna Komín je pro mě hluboko uvnitř CTR, jehož hranici jsem
povinen respektovat.
3- Požadavky na kvalifikaci dispečera RADIO
jsem se s názorem, že funkci dispečera RADIO může vykonávat jakýkoliv
držitel pilotního průkazu a průkazu radiofonisty. Není tomu tak, tyto
dva požadavky jsou nutné, ale ne postačující: dispečeři musí být řádně
proškoleni vedoucím pracoviště RADIO. V průběhu roku proběhne pro nové
zájemce o vykonávání funkce RADIO školení.
Ještě
nedávno se vznášely otazníky okolo nutnosti být k výkonu funkce
dispečera RADIO držitelem všeobecného průkazu radiofonisty (jak
požadoval ČTÚ). V této otázce se udělalo trochu jasno, připravuje se
novela předpisu, podle které bude omezený průkaz radiofonisty
dostačující. Do doby než novela vejde v platnost, nebude úřad při
kontrolách trvat na všeobecném průkazu radiofonisty.
4- Aktualizace tabulky platností
Žádám
piloty, kteří na zimním školení neposkytli svoje doklady ke kontrole
platnosti, aby mi aktuální stav poslali mailem. V tabulce platností na akmedlanky.cz si každý může zkontrolovat, zda registrované informace odpovídají skutečnosti.
5- Kontrola zápisníků a potvrzení zimního školení
Piloti
jsou povinni do 30.4. absolvovat zimní teoretické školení a jeho
absolvování mít potvrzeno v pilotním zápisníku. Proto žádám všechny,
kteří doposud neuložili zápisník na učebnu ke kontrole a potvrzení, aby
tak co nejdříve učinili.
To je vše, díky za pozornost
David Trnečka