Dvousedadlové kluzáky
Dvousedadlové kluzáky jsou využívány především k výcviku pilotů, rekreačnímu a sportovnímu létání.
Duo Discus SXV ( OK-3415 )
Duo Discus je vysoce výkonný dvoumístný kluzák s vynikajícími vlastnostmi pro přelety.
L23 Super Blaník ( OK-5550 )
Celokovový kluzák určený převážně pro výcvikové a rekreační létání.
L13 Blaník ( OK-0931 )
Celokovový kluzák určený převážně pro výcvikové a rekreační létání.
Bergfalke III ( OK-5349 )
Kluzák německé výroby určený pro výcvikové létání. Je schopen aerovlekových i navijákových startů.
Jednosedadlové kluzáky
Podle typu jsou jednosedadlové kluzáky využívány k sportovnímu i rekreačnímu létání.
Standard Cirrus ( OK-6555 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
Standard Cirrus ( OK-6556 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
Standard Cirrus ( OK-6557 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
Standard Cirrus ( OK-6558 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
Standard Cirrus ( OK-6608 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
Standard Cirrus ( OK-6492 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
Standard Cirrus ( OK-1111 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
Astir CS ( OK-5433 )
Kompozitový kluzák určený pro sportovní a rekreační létání.
Astir CS ( OK-54!!! )
Kompozitový kluzák určený pro sportovní a rekreační létání.
VT116 Orlik II ( OK-8406 )
Celodřevěný kluzák určený pro rekreační a sportovní létání.
VT116 Orlik II ( OK-8436 )
Celodřevěný kluzák určený pro rekreační a sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
VT116 Orlik II ( OK-4307 )
Celodřevěný kluzák určený pro rekreační a sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
VT116 Orlik II ( OK-4321 )
Celodřevěný kluzák určený pro rekreační a sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
M35 ( OK-2901 )
Celodřevěný kluzák určený pro rekreační a sportovní létání.
M28 ( OK-2903 )
Celodřevěný kluzák určený pro rekreační a sportovní létání.
SZD-32 Foka 5 ( OK-1227 )
Celodřevěný kluzák určený pro rekreační a sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
ASW-15 ( OK–7119 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
ASW-15 ( OK–2013 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
ASW 15B ( OK-2029 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
ASW 20 ( OK-8709 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
Nimbus 2c ( OK-1307 )
Závodní kluzák volné třídy postavený firmou Schempp-Hirth, který poprvé vzlétl v dubnu 1971.
U verze 2c byl použit pevnější a lehčí nosník křídla z uhlíkatého kompozitu. Na Nimbusu 2 byl dosažen ženský výškový rekord 10212m. V roce 1982 ulétl s Nimbusem 2 Jiří Štěpánek jako první na našem území 750km na uzavřené trati a v roce 1990 Raymond Lynskey jako první 2000km (na Novém Zélandu ve vlně)
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
Ventus C ( OK-4611 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
Discus ( OK-0370 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
LS1-F ( OK-2030 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
TST-10 Atlas ( OK-A527 )
Výkonný kompozitový kluzák vybavený pomocným motorem určený pro sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
LAK 17 ( OK-2210 )
Výkonný kompozitový kluzák vybavený pomocným motorem určený pro sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
LAK 17 ( OK-1507 )
Výkonný kompozitový kluzák vybavený pomocným motorem určený pro sportovní létání.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
HpH 304 Shark ( OK–2031 )
Závodní kluzák od české kutnohorské firmy HpH vybavený pomocným motorem pro bezpečný dolet na domovské letiště v případě špatných meteorologických podmínek. Je vyráběn ve dvou verzích a to 15 metrové a 18 metrové, kde se rozpětí křídla mění pomocí nástavců. Nejlepší vypočítaná klouzavost 51 při rychlosti 125 km/h. Prototyp HPH 304S byl zalétnutý 23. listopadu 2006.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
Ventus CM ( OK–0111 )
Výkonný kompozitový kluzák určený pro sportovní létání, který je vybaven motorem pro samostatný vzlet a v případě špatných meteorologických podmínek i pro vlastní návrat.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
Ka-6E ( OK–9781 )
Celodřevěný kluzák určený pro rekreační a sportovní létání. Výrobce Alexander Schleicher GmbH & Co, konstruktér Rudolf Kaiser. Ka-6E se vyráběla mezi lety 1965 – 1972. Tato verze měla modifikovaný profil křídla, menší průřez trupu a plovoucí výškovku. Celkově bylo vyrobeno 1200 kusů všech variant Ka-6.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)
Phoebus A1 ( OK–3103 )
Kluzák Bölkov Phoebus je laminátový soutěžní kluzák s pevným podvozkem vyráběný v šedesátých letech 20. století. Byl vyvíjen v době kdy docházelo k přechodu od celodřevěné konstrukce ke kompozitním konstrukcím. Prototyp vznikl v Laupheimu u firmy Bölkow. První Phoebus ve verzi A1 vzlétl 11.dubna 1964.
(kluzák je v soukromém vlastnictví)