Sazebník letového a poskytovaných služeb AK Medlánky v roce 2023 v2

1.    Výše členského příspěvku.

   a) člen s pilotním průkazem                         7000 Kč

   b) člen bez pilotního průkazu                       7000 Kč

   c) nelétající člen                                              1000 Kč

Datum splatnosti členského příspěvku je do 31.3. příslušného roku. K tomuto termínu bude automaticky  proveden odpočet  z osobního letového konta u každého  zařazeného člena. Členské příspěvky dle §19, odst.1a  zákona o  DZP se skládají z pevné části ve výši odpovídající uvedené kategorii a z pohyblivé části závislé na počtu letových hodin a stanovené sazby.

2.    Pracovní povinnost.

  • Základní pracovní povinností každého zařazeného člena je odpracovat v kalendářním roce 20 hodin.
  • Každá jedna neodpracovaná hodina zatíží konto člena částkou 150 .
  • Každá další odpracovaná hodina nad stanovený limit je proplácena na konto částkou 100 Kč.

3.    Kategorie sazeb.

A – základní        (zařazený člen, člen čekatel s pilotním průkazem)

B – zvýšená         (člen čekatel bez pilotního průkazu)

C – komerční       (pro nečleny)

4.    Ceník letových služeb.

SlužbaJednotkaABC
KluzákKč/hod300540720
Akrobacie L13Kč/hod1.2001.5001.800
L13 AC OK-1730Kč/hod420600720
L13 AC OK-1730 – akrobacieKč/hod1.4401.8002.100
Duo DiscusKč/hod4207201.200
Vivat OK-5100Kč/hod1.8002.4003.600
Dynamic  – rekreační letKč/hod2.1002.4002.700
Dynamic  – vlekKč/hod3.6003.9004.500
Piper Pawnee  – vlekKč/hod4.8005.4006.600
NavijákKč/start5080100
AerovlekKč/start000
  • Poplatek za účast na provozu pro nečleny AK s cizím kluzákem:
  • Za první 3 provozy v sezóně:              300 Kč / provoz
  • Další provozy v sezóně:                        1.000 Kč / provoz
  • Anebo paušál na celou sezónu:            10.000 Kč  (splatno do1.4.)
  • Při použití cizí vlečné a transportu se hradí skutečně fakturované náklady našemu AK
  • Při  použití  vlastního auta k běžnému aeroklubovému transportu je transportní vůz zdarma

5.    Pravidla uplatňování sazeb.

  • Každý člen je povinen udržovat na svém kontě kladný stav v průběhu celého roku.
  • Záporný zůstatek na kontě je úročen sankčním úrokem 20% p.a., celkový úrok do 100 Kč se neúčtuje.
  • V případě záporného stavu na účtu déle než 30 dnů může Rada zahájit jednání o vyloučení člena dle článku IV., bodu 16. odstavce d) Stanov.
  • Pilot může startovat jen v případě, že stav na jeho kontě v době startu je minimálně 1.000 Kč. Kontrolu stavu všech kont provádí OPIce na ranním nástupu.


6.    Ceník vyhlídek a výdělečných akcí.

Ceny jsou uvedeny bez DPH, je nutno připočítat DPH v zákonné výši.

 Letové 
VivatCena při 30 min. letuCena minuty letu nad 30 min
 2500 Kč65 Kč
L-13Cena při letu do 10 minCena minuty letu nad 10 min
naviják500 Kč10 Kč
L-13Cena při letu do 30 minCena minuty letu nad 30 min
aerovlek2500 Kč10 Kč
L-13Cena při letu z 1000 m výšky
aerovlek – akrobacie2900 Kč 
Dynamic3600 Kč / hod. 

7.    Ceník ostatních služeb.

SlužbaJednotkačlen AKnečlen AK
UbytováníKč/noc100200
Hangárování – horní hangár – na zemiKč/rok/ks30.000 Kč + DPH44.000 Kč + DPH
Hangárování – dolní hangár – na zemiKč/rok/ks30.000 Kč + DPH
Hangárování – dolní hangár – v šabloněKč/rok/ks10.000 Kč + DPH
Hangárování – dolní hangár – zavěšenýKč/rok/ks 5.000 Kč + DPH
Hangárování – transp. vůz – v sezóněKč/den3060
Hangárování – transp. vůz – v zimě (mimo sezónu)Kč/den510

8.    Pravidla pro elementární výcvik.

Celkový vstupní poplatek64 000 Kč 
z toho teorie5 000 Kč 
z toho členský příspěvek7 000 Kč 
z toho poskytované služby28 000 Kč 
   
Časování plateb  
Teorie5 000 Kč31.12. (před zahájením teoretického výcviku)
Letové10 000 Kč31.3. (před zahájením praktického výcviku)
Členský příspěvek7 000 Kč31.3.
Služby – první část12 000 Kč31.3.
Letové5 000 Kč30.4. (před zahájením úloh na navijáku)
Letové9 000 Kč30.6.
Služby – doplatek16 000 Kč31.7.

Pro cizí zájemce (kteří nebudou členy AK) je jednorázový poplatek za výcvik 31 000 Kč + prolétané letové.

(5 tis. teorie, 16 tis. poskytované služby, 7 tis. obdoba členského příspěvku, 3 tis. že nemají brig. povinnost, letové si hradí sami za komerční sazby).

9.    Spoluúčast pilotů na připojištění letadel aeroklubu.

Pokud je při závodech, sportovních soustředění, akrobacii a pod. vyžadováno havarijní připojištění nad rámec již standardně uzavřeného pojištění, hradí je příslušný pilot, nebo skupina pilotů v plné výši.

10.  Havarijní pojištění letadel.

Letadla ve vlastnictví AK Medlánky jsou všechna pojištěna na odpovědnost za způsobenou škodu, havarijně jsou pojištěna jen některá.

Pro případ pojistné události je pro létající členy AK Medlánky zřízena tzv. vnitřní pojišťovna, ze které se hradí případná spoluúčast na havarijně pojištěných letadlech a celá škoda na havarijně nepojištěných letadlech. Viník nehody se podílí svou osobní spoluúčastí. Výše osobní spoluúčasti je stanovena podle typu letadla – viz níže.

Pro kategorii kluzáku, motorizovaného kluzáku, jehož majitelem je AK Medlánky a L13AC OK-1730, platí následující podmínky:

  • Viník je létajícím členem AK Medlánky, v době vzniku škody dodržel všechna pravidla letového provozu a v případě pojistné události u havarijně pojištěného letadla splňoval všechny podmínky vyžadované pojistnou smlouvou a po vzniku pojistné události postupoval v souladu s pojistnými podmínkami. V případě nedodržení těchto podmínek bude na viníkovi vymáhána náhrada v plné výši.
  • Škody způsobené na letadle hradí pojišťovna, či v případě nepojištěného letadla tzv. vnitřní pojišťovna. Viník pojistné události se podílí vždy osobní spoluúčastí 20 000 Kč

Pro vlečné letouny jejichž vlastníkem a provozovatelem je AK Medlánky platí následující pravidla:

  • V době vzniku škody pilot dodržel všechna pravidla letového provozu a v případě pojistné události splňoval všechny podmínky vyžadované pojistnou smlouvou a po vzniku pojistné události postupoval v souladu s pojistnými podmínkami. V případě nedodržení těchto podmínek bude na viníkovi vymáhána náhrada v plné výši.
  • Škody způsobené na letadle hradí pojišťovna, či v případě nepojištěného letadla tzv. vnitřní pojišťovna. Viník pojistné události se podílí vždy osobní spoluúčastí 200 000 Kč.
  • Každý kdo bude chtít létat s vlečným letounem bude garantovat svoji spoluúčast na případné škodě ve výši 200 000 Kč. Pro zajištění vymahatelnosti spoluúčasti musí mít každý pilot pro let na vlečném letounu uzavřené pojištění na škody způsobené třetím osobám na částku 200 000 Kč (plnění je 75%, tzn. 150 000 + 50 000 z vnitřní pojišťovny AK = 200 000).

Pro motorové letouny zapůjčené od AeČR na základě zápůjční smlouvy platí viník v případě poškození celou spoluúčast. Pro tuto garanci pro případ pojistné události vystaví směnku vlastní ve výši spoluúčasti splatnou do konce kalendářního roku.

Pokud vznikne škoda způsobená pilotem AK Medlánky za jiných než za výše vyjmenovaných podmínek je to vždy věcí pilota a příslušného majitele a AK se na škodě nijak nepodílí.

V případě, že viník není členem AK Medlánky a letadlo mu zapůjčil člen AK Medlánky, je viník plně odpovědný za škodu a bude na něm vymáhána škoda v plné výši. Pokud viník škodu neuhradí v plné výši, bude zbylá část náhrady vymáhána na členovi AK Medlánky, který letadlo k letu zapůjčil.

11.  Spoluúčast aeroklubu na provozování soukromých letadel.

Aeroklub se bude podílet na provozních nákladech soukromých letadel, mezi které patří poplatky za hangárování, havarijní pojistné, povinné ručení, poplatky za dodatečnou zkoušku, prohlídky technického stavu, náklady spojené s provozem palubní radiostanice, náklady na běžnou údržbu a běžné opravy a pod. Přesná specifikace podmínek je předmětem smlouvy o provozu a hangárování soukromého letadla.             

12.  Sazebník pokut.

   Nenastoupení služby OPIce                          1.500 Kč  ve prospěch náhradníka

   Nenastoupení služby vlekaře                       1.000 Kč                                                                                                                                                                                                                              

   Nenastoupení půldenní služby navijákaře               1.000 Kč  ve prospěch náhradníka

   Porušení zákazu létání                                  1.000 Kč

   Univerzální pokuta až                                   1.000 Kč

Pokuty budou udělovány rozhodnutím rady AK, na základě zápisů v knize ŘL a dle zjištění revizní komise, která bude přihlížet ke všem okolnostem.

13.  Pravidla pro vedení osobního konta.

Naplňování konta:

     a) penězi v hotovosti přes pokladnu aeroklubu

     b) převodní příkaz majitele konta na účet aeroklubu

     c) rozhodnutím rady z vnitřních zdrojů aeroklubu.

     d) po ročním vyúčtování za přespočetné brigádnické hodiny

Čerpání konta:

     a) poplatky za letecký provoz

     b) klubové příspěvky a příspěvky AeČr

     c) náklady na účast v soutěžích

     d) zatížení konta rozhodnutím rady nebo revizní komise (pokuty, neodpracované hodiny a pod.)

     e) jiné platby po dohodě majitele konta a ekonoma AK.

Priority při čerpáni prostředků z konta: dle pořadí uvedeném výše

Zrušení konta, které vykazuje aktivum:

     – aeroklub vrátí majiteli konta nevyčerpanou část prostředků podle 13a) a 13b)

     – prostředky 13c) a  13d) jsou nevratné

14.  Sponzorské dary.

Finanční prostředky získané formou sponzorských darů s využitím aeroklubu nebo jeho majetku a které projdou účetně přes AK, budou rozděleny takto:

částka v Kč         %  zprostředkovatele%  aeroklubu
0    –  100 0009010
    nad 100 000   individuální posouzení

Procento zprostředkovatele bude převedeno na jeho osobní konto a klasifikováno jako 13c).

15.  Reklama.

Ve smyslu zákona o dani z příjmu je reklama u organizace našeho typu vždy předmětem daně. Finanční prostředky získané formou reklamy s využitím aeroklubu nebo jeho majetku a které projdou účetně  přes AK, budou  po zdanění rozděleny takto:

částka po zdanění v Kč   %  zprostředkovatele      %  aeroklubu
0    –  100 0009010
nad 100 000individuální posouzení

Procento zprostředkovatele bude převedeno na jeho osobní konto a klasifikováno jako 13c).

16.  Vlekaři.

Vlekaři zařazení v plachtařském odboru AK Medlánky létají zcela v režii aeroklubu.

17.  Motivační fond.

Rada AK Medlánky bude mít v tomto roce motivační fond ve výši 50.000 Kč, který bude sloužit k mimořádnému ohodnocení pracovních, ekonomických zásluh členů a mimořádně aktivních instruktorů.

18.  Přijímání nových členů.

  • Rada AK přijímá členy čekatele na základě jejich zařazení do elementárního výcviku.
  • Rada AK přijímá členy z řad členů čekatelů. Čekací doba je 3 roky od získání pilotního průkazu. Při přijímání za člena Rada posuzuje dosavadní činnost člena čekatele a jeho zájem o působení v AK.
  • Rada AK přijímá za členy čekatele cizí piloty z jiných AK, a to za poplatek (zápisné) 15.000 Kč.

19.  Úlevy a vyjímky.

  • Instruktor sportovního výcviku, instruktoři elementárního výcviku, otevíratelé, členové Rady a inspektor jsou v případě zodpovědného vykonávání své činnosti zproštěni brigádnické povinnosti a povinných služeb.
  • Létající členové po odchodu do starobního důchodu jsou na základě vlastní žádosti zproštěni povinného paušálu brigádnických hodin a jejich účast ve službách OPIce a navijákař je dobrovolná.
  • Nestandardní případy budou posuzovány individuálně.

20.  Pravidla pro využívání kluzáku L-13 AC Blaník OK-1730 členy AK

Kluzák L-13 AC Blaník, poznávací značky OK-1730 je majetkem Vysokého učení technického (VUT) v Brně a primárně slouží jako létající laboratoř pro účely letového výzkumu a praktická letová měření studentů Leteckého ústavu VUT.

Na základě smlouvy mezi VUT a Aeroklubem Brno-Medlánky o společném využívání tohoto kluzáku může být používán rovněž členy AK Brno-Medlánky pro nekomerční lety.

Cenové podmínky:
Členové AK Brno-Medlánky létají na L-13 AC Blaník OK-1730 za cenu letové hodiny smluvně sjednanou mezi majitelem a provozovatelem, platnou v daném kalendářním roce, tj. 360 Kč + DPH a 1.200 Kč + DPH za akrobatickou hodinu. Lety se evidují stejně jako pro jakékoliv jiné letadlo provozované AK Brno-Medlánky a úhrada za lety členů je dle platného ceníku.

Oprávnění:
Každý pilot ve funkci velitele letadla musí splňovat následující kritéria:
– musí mít platný průkaz způsobilosti pilota kluzáku (SPL)
– musí mít platný odpovídající průkaz zdravotní způsobilosti

– pro rekreační a výcvikové lety se požaduje celkový nálet minimálně 20 hod. na kluzácích, z toho 5 hod. jako PIC

– pro akrobatické lety je požadován celkový nálet minimálně 300 hod., z toho na kluzácích minimálně 200 hod. celkem a z toho 150 hod. jako PIC

– musí mít oprávnění létat tento typ a nesmí mít přestávku v létání na tomto typu
  delší než 6 měsíců.

Pojištění:
Kluzák je pojištěn celoročně. Pojištěno je rovněž sedadlo cestujícího.

Spoluúčast při pojistné události je 50.000,- Kč.
Na tuto spoluúčast se vztahuje tzv. “vnitřní pojišťovna“ AK Brno-Medlánky.


Provozní pokyny:

Provoz kluzáku je omezen jen na aerovlekové vzlety, jak v základním, tak v pokračovacím výcviku (jedná se vždy o lety s nástavci a bez akrobacie).

Akrobatické lety lze provádět jen bez nástavců! Při letech bez nástavců je nutno v evidenci letů důsledně označovat, zda šlo o akrobatický let sólo, či dvojí nebo jen o neakrobatický let bez nástavců. 

Před každým vzletem zapínat test kontrolního akcelerometru AMU-1B (viz úkony před vzletem) a striktně dodržovat evidenci doby letu (piloti nebo časoměřiči)!

Kontakt: Vladimír Daněk, tel.: 541 142 229, 723 020 264, e-mail: danek@fme.vutbr.cz

21. Evidence letů – povinnosti

  • Ve dnech, kdy funguje služba OPIce, zodpovídá za dopsání všech letů OPIce.
  • V ostatní dny za dopsání letů zodpovídá otevíratel (který pokud není přítomen, pověří vlekaře).
  • Rozhodující médium pro zapisování všech letů je šmírák/el. šmírák: všechny ostatní jiné prostředky, jako volné listy, OGN, atd., jsou jen podpůrné.

22. Získání kvalifikace pro služby

Všichni, kdo budou mít pilotní průkaz do 31.12. téhož roku nabytí pilotního průkazu, si musí zajistit kvalifikaci navijákaře/OPIce pro následující sezónu tak, aby mohli být zařazení do „rundy“ . Pokud kvalifikaci nebudou mít, zaplatí pokutu 3.000 Kč (stržení z konta ke dni 1.4. pro danou sezónu určenou pro služby).

Schváleno členskou schůzí AK Medlánky dne 4.3.2023