Kontrolujte tlak oleje motoru
je nezbytně nutné, aby jste v průběhu tahání kontrolovali tlak oleje motoru. Hrubým odhadem se dá počítat cca 1atm/1000 otáček motoru – u našeho zahřátého HIV je to necelá 1atm na volnoběh (rafička se musí očividně odlepit od nuly), a cca 3 atm na plný plyn (u studeného oleje trochu víc) – což je dobré vyzkoušet bez letadla na laně!
Pokud tlak neukazuje, tak:
- Zkusím dolít olej do nádobky ( obzvášť na Komínové straně letiště stojí naviják nakřivo, a olej se odlévá od sacího koše, přestože na rovině ho byl dostatek!)
- Ukončím navijákový provoz, do zjištění závady (Jeden jediný naviják bez tlaku oleje dokáže udělat z HIV hromadu šrotu, a generálka motoru se bude pohybovat řádově v ceně celého navijáku – 100 000,-Kč a výš)
Nechci slyšet nic o tom, že tlakoměr nefunguje – pokud nefunguje, netahám!
S vlastním autem taky neodjedete, když vám bude svítit kontrolka mazání.
To samé platí samozřejmě o tlaku vzduchu do sekacího zařízení.